30 Ocak 2013 Çarşamba

Uluslararası ilişkilerde ITC örneği

ITC, Hollanda'da bulunan ve fotogrametri, uzaktan algılama ve CBS konularında araştırma yapılan önemli bir araştırma/eğitim kurumu. GIM International'ın haberine göre (haber için buraya tıklayınız) Hollanda'lı yetkililer ITC bütçesinde kesintiye gitmeyi tartışıyorlarmış. ITC'yi tanıyan bir öğretim üyesi, bunun Hollanda için büyük bir kayıp olacağını, zira "gelişmekte olan ülkelerden" gelen pekçok öğrencinin hem Avrupa hem de Hollanda için birer "kültür elçisi" olduğunu belirtmiş.

Gerçekten de öyle. ITC'de yurtdışından, ama özellikle "gelişmekte olan ülkelerden" gelen öğrenciler lisansüstüeğitim yapıyor. İster Hollanda olsun, ister dünyanın başka bir ülkesi, burada belirli bir süre kalan pekçok kişi o ülke ile bir gönül bağı kuruyor, oranın birnevi elçisi oluyor. Ben böyle bir deneyim yaşamadım ama gözlemlerim bu şekilde. Bu durum ülkemizde de yaşanıyor. Örneğin bizim üniversitemizde de yabancı öğrenciler var artık. Hem öğrenim görüyorlar, hem de Ülkemizi öğreniyorlar. Ümit ederim güzel dileklerle ve anılarla ayrılacaklar. Ve Üniversitelerimiz zamanla daha çok yabancı öğrenciyi kendine çekecektir.

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder