13 Mart 2013 Çarşamba

Yüksek Çözünürlüklü Pleiades Görüntüleri Üniversitemiz Tarafından Değerlendirilecek

Fransız Uzay Ajansı (CNES), Fransa Milli Coğrafya Enstitüsü (IGN) ve özel sektör kuruluşlarının ortak şirketi olan Astrium-Geo şirketi, 16 Aralık 2011 ve 2 Aralık 2012′de uzaya fırlattığı Pleiades 1A & 1B uydularına ait görüntülerin dünya çağında değerlendirilmesi için Pleiades Users Group (Kullanıcı Grubu) oluşturulması çağrısında bulunmuştu. Çağrıya ülkemizden 3, toplamda ise 180 proje başvurusu yapılmış ve bunlardan toplam 120′si kabul edilmiştir. Ülkemizden kabul edilen tek proje ise benim sunduğum proje imiş. Tabi keşke diğer iki proje de kabul edilseydi Türkiye'den. Birbirimizin deneyimlerinden yararlanabilirdik böylece.

Bu yine de sevindirici bir gelişme. Zira bu sayede, uzun yıllardır konumsal uygulamalar açısından değerlendirdiğim uydu görüntülerine bir yenisi daha eklenmiş olacak. Benim doktora tezim de Pleiades'in abisi diyecebileceğimiz SPOT-5 görüntüleri üzerine idi. Bu amaçla GeoEtrim adını verdiğim Matlab ortamında bir değerlendirme paketi yazmıştım. Sonra farklı görüntüler için farklı matematik modelleri yine GeoEtrim kapsamında geliştirdim. Şimdi bunları Pleiades görüntülerine uyarlama olanağım da doğmuş oldu.

Uygulama, önemli bir test alanı olan Zonguldak il merkezinde gerçekleşecek.Proje sayesinde, Pleiades uydu görüntülerin farklı uygulamalara yönelik kullanım potansiyeline yönelik ilk testler yapılacak ve 2013 yılı sonunda Fransa’da düzenlenecek olan bilimsel etkinlikte dünya kamuoyu ile paylaşılacak. Her biri yaklaşık 9600€ değerindeki görüntüler bu kapsamda ücretsiz olarak edinilecek.

Ben de bu (güzel) gelişmeyi sizlerle paylaşmak istedim.

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder