22 Mart 2010 Pazartesi

IGSM 2010 Zagrep Hırvatistan



IGSM (International Geodetic Student Meeting - Uluslararası Jeodezi Öğrencileri Buluşması), her yıl dünyanın farklı bir ülkesinde geomatik mühendisliği öğrencileri tarafından düzenlenen, mesleki ve sosyal içerikli bir etkinlik. Etkinlik, IGSO (International Geodetic Student Organisation) çatısı altında düzenlenmekte. IGSM bu sene 2-8 Mayıs tarihleri arasında Zagrep'te (Hırvatistan) gerçekleştirilecek.


IGSM'e iki kez katılma olanağı bulmuştum. Bunlardan ilki, ilk yurtdışı gezime de vesile olan 2002 yılındaki Slovenya etkinliğiydi. Çok güzel, mükemmel ve kusursuz bir etkinlikti. Herşeyin en ince ayrıntısına kadar düşünülmesi ve bir hafta süren renkli programın beş dakika bile aksamaması dikkatimi çekmişti. Slovenya ise ayrı bir güzeldi. Bu denli düzenli ve temiz bir ülke beklemiyordum aslında. Şehrin arka sokaklarından köylerine dek herşey düzenli ve temizdi. Köylerinde steyşın vagon Mercedes veya Audi arabalar görmek beni şaşırtmıştı. Hem ekonomik, hem sosyal anlamda çok gelişmiş bir ülke Slovenya. Mehmet Yaşin'in dediği gibi "tabloda gezinmek" gibi. Slovenya küçük bir ülke olmasına rağmen çoğu yerine gidememiştim. Bir dahaki sefere Bled Gölü ve Piran'ı da görmek lazım. Neyse, uzatmayalım. IGSM farklı ülkeleri de görmeye vesile oluyor anlayacağınız. Ha bir de farklı sporları da tanıyorsunuz. Örneğin orienteeringi ben orada öğrendim. Şimdi ZKÜ'de bir orienteering kulübümüz var: ZOK.
IGSM, tarihinde ilk kez benzer bir ulusal etkinlikle birleştirilerek 2005 yılında Genç Haritacılar Günleri'yle birlikte yapıldı. Bu etkinlik de çok renkli geçmişti.Uzun lafın kısası. IGSM önemli bir etkinlik. Bir kere de olsa katılmaya çalışın. Pişman olmayacaksınız :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder